Time flies!!! - Reisverslag uit San Marcos, Verenigde Staten van Heleen Brans - WaarBenJij.nu Time flies!!! - Reisverslag uit San Marcos, Verenigde Staten van Heleen Brans - WaarBenJij.nu

Time flies!!!

Door: Heleen Brans

Blijf op de hoogte en volg Heleen

10 Maart 2014 | Verenigde Staten, San Marcos

Lieve iedereen,

Hmm het valt toch niet mee om regelmatig een verhaal te plaatsen, aangezien ’t voor mij lijkt alsof ik de laatste pas vorige week heb geschreven! Maar ik kwam erachter dat dit al bijna een maand geleden was!

Ondertussen heb ik al een heel aantal toetsen gehad voor al mijn vakken, deze zijn prima te maken als je geleerd heb en je huiswerk een beetje bijgehouden heb! Ik ga elke week van maandag tot donderdag naar school maar in het totaal is het maar 10 uur les in een week en ze gaan ervan uit dat je nog 30 uur zelfstudie doet (weet niet of ik dat haal :p). Maar dat even over de school want er is nog veel meer gebeurd afgelopen maand!

Allereerst hebben ik, Maaike en twee van Maaike haar roommates een auto gehuurd in San Diego :) dus nu kunnen we ons wat makkelijker verplaatsen! Het is een hele simpele auto met al een aantal krassen en deuken erin maar reed prima. Voor mij wel eventjes wennen om met een automaat te rijden maar nu weet ik niet beter! Helaas kregen we na ongeveer 2 weken een hele rare piep wanneer we bochten maakten, dus zijn we weer terug gegaan naar het verhuur bedrijf (genaamd dirt cheap car rental, wat ik persoonlijk nogal grappig vond) omdat we het niet helemaal vertrouwden. En binnen een half uur hadden we een andere in mijn ogen een veel betere auto.

We hebben verschillende uitstapjes gemaakt. Zo zijn we onder ander nadat we onze auto gekregen hadden naar San Diego gereden en hebben we Balboa park bezocht (een groot park midden in San Diego) waar zich een heleboel museums bevinden, voornamelijk kunst en oudheid museums. Deze hebben we overgeslagen en hebben lekker door het park heen gelopen en zijn uiteindelijk terecht gekomen bij een Mexicaans festival achtig iets waar ze aan het bodypainten waren en Mexicaans eten verkochten en op de achtergrond Mexicaanse muziek.
Nadat we balboa park gezien hadden zijn we Downtown in gegaan en hebben we hier lekker rondgelopen en een avondmaaltijd genuttigd en weer terug gereden naar San Marcos.

Er worden ook heel veel activiteiten door de school georganiseerd. Zo ben ik bijvoorbeeld met Kaitlin naar een Valentijns actie geweest. Hier hadden ze allemaal lekkere dingen en kon je Valentijns dingen maken. Het was echt heel erg gezellig :)
En afgelopen week hebben we een etiquette diner gehad georganiseerd door de school. Hier leerden we hoe we fatsoenlijk moesten eten wanneer we op een business lunch/diner gingen. En uiteraard werden de moeilijkste dingen voorgeschoteld.... Vooraf tomatencremesoep met een broodje, tussengerecht salade met enorme slabladen en grote tomaten die dus gesneden moesten worden... en dan nog super harde croutons. Het hoofdgerecht was het toppunt :p Het was kip met bot! en dan nog pasta en groene asperges. Maar ik weet nu wel hoe ik kip met bot netjes kan eten:) en pasta zonder alle slierten op te slurpen. En als dessert hadden we een chocoladetaartje. Dus een heerlijke maaltijd!
Verder sport ik ongeveer 5 keer per week! Er worden vanuit de sportschool op de campus een soort van lessen gegeven en deze zijn echt ontzettend leuk maar wel heel erg zwaar! Ik zweet op plekken waarvan ik niet eens wist dat ik kon zweten. Dit is 2 keer per week en dan heb ik afgelopen weken ook nog zumba gevolgd of samen met iemand naar de sportschool geweest. Ik probeer ook 1 keer per week naar de voltige te gaan wat tot nu toe ook aardig goed lukt!
We hebben ook ons eerste feest gehad georganiseerd vanuit de Universiteit genaamd Nerdy talk. Dus iedereen was in de Nerdy style :) Hebben een super avond gehad! Het enige rare was dat het om 7 uur s avonds begon en om 10 uur al afgelopen was... (dit kwam doordat het op campus gegeven werd en na 10 uur is silence hours...) Maar daarna werd er nog gezellig doorgefeest in de huiskamers van iedereen!

We zijn ook een aantal keer naar het strand geweest met onze geweldige auto:) De stranden zijn echt heel erg mooi en de wegen ernaartoe ook! De eerste keer ben ik naar Del mar geweest samen met Maaike. Dit is echt een super mooi strand en ook lekker rustig! Helaas kwam er om 4 uur een hele mistbank en koelde het dus heel erg af en konden we nog maar 20 meter om ons heen kijken. Dit schijnt hier erg veel te gebeuren maar al met al toch een leuke dag gehad.
Ook zijn we nog een keer met Kaitlin, Madison (vriendin van Kaitlin), Emilie (meisje uit Sweden) Maaike en ik naar het strand geweest in Carlsbad. Dit is niet zo ver van Oceanside vandaan maar wel direct een verschil met de buurt. Oceanside is een beetje een achterbuurt en Carlsbad een stuk minder. Hebben ook het huis gezien van Madison (je kon vanaf de keuken het strand zien!!)
Ook zijn we naar Pacific Beach geweest, dat is in San Diego. Dit vond ik de leukste tot nu toe omdat hier ook een hele mooie boulevard bij was en een hele gezellige sfeer. We zijn hier geweest met de hele Nederlandse gang :p (Maaike Monisha en Chantal).

En nog een nieuwtje... we hebben onze eerste boete ook al gehad met onze auto :( Dus mijn eerste boete sinds ik me rijbewijs heb is ook in de pocket... We hadden onze auto te dicht bij een firehydrant geparkeerd wat dus blijkbaar niet mocht maar wat ons nooit verteld was.. Dus we zijn weer 80 dollar armer (donaties zijn welkom:p)

We zijn ook een dagje naar Los Angeles geweest met Rafael, Axel, Vivianne en Maaike. Dit was erg leuk we zijn s ochtends vroeg vertrokken en waren s avonds laat weer thuis. We hebben echt van alles gezien! wist niet dat we zo veel konden doen in 1 dag! Allereerst de walk of fame bewonderd met alle sterren op de grond. Ze waren hier al druk bezig met allemaal dingen voor te bereiden voor de oscars die de week erna plaatsvonden (deze heb ik helaas achter de tv moeten volgen!). Vervolgens zijn we op zoek gegaan naar de plek waar we het dichts bij het Hollywood sign konden komen! En die hebben we gevonden! Onderweg nog de actrice die in 21 and up speelt tegen gekomen :) Hierna zijn we nog naar de bowl geweest dit is een soort sterrenwacht waarvandaan je een mooi uitzicht had over de hele stad! En als laatste nog naar het strand maar helaas we hadden pech want er was weer mist.. Wel heerlijk gegeten en nog even gewinkeld! Al met al een geslaagde dag!

de dag dat we weer heen moesten voor onze auto omdat die een raar geluid maakte hebben we het USS Midway museum bezocht. Een groot vliegdekschip in San Diego. Was erg indrukwekkend om te zien en boven onze verwachtingen in ook heel erg leuk! Er waren een heel aantal oud mariniers die van alles vertelden (en eentje die heel vaak op vliegveld valkenburg geweest was me daar alles over kon vertellen!)
Daarna lekker wat gegeten en gewinkeld :) en s avond het nachtleventje van San Diego onderzocht. Dit viel in eerste instantie een beetje tegen omdat er niks is voor jongeren onder 21.. Uiteindelijk zijn we in een bar beland en hebben we een hele leuke avond gehad!! Weer boven onze verwachtingen!

En we hebben helaas ook een heel weekend regen gehad.... En met regen bedoel ik echt heeeeeel veel regen!!! Bijna iedereen hier vind regen leuk ja je hoort het goed ze vinden hier regen leuk! Ik vond het wat minder leuk maar Maaike en ik zijn lekker gaan winkelen in Westfield :) en op zondag ben ik naar een turnvereniging in de buurt gegaan omdat ze een soort open gym hadden waarbij iedereen mocht turnen. Helaas was het niet voor iedereen maar alleen voor kinderen jonger dan 18 in verband met hun verzekering :( Dit was wel even een flinke teleurstelling maar wel leuk om even de turnzaal te zien! Ook hebben Maaike en ik dit weekend nog heerlijke Amerikaanse koekjes gebakken!! chocolade koekjes met karamel :)

Verder is mijn kamergenootje helaas vertrokken :( We hebben nogal luidruchtige bovenburen en ook midden in de nacht en op de meest onlogische tijden... Zij kon hierdoor heel slecht slapen. Ze zit in een sportteam op de universiteit en moet dus elke ochtend om 7 uur sporten en wil dus goed slapen en dat kon hier niet. Dus ik heb nu een privé kamer heeft ook zeker wel voordelen :)

Verder hebben we al een heleboel echt Amerikaans voedsel uitgeprobeerd! Zoals Ihop (een pancake restaurant) met echt de lekkerste pannenkoeken en ook het lekkerste maar meest machtigste ontbijt dat ik ooit gehad heb! en pop tarts, dit zijn chocolade koekjes die je in de broodrooster doet waardoor de binnenkant van het koekje zacht en smeuïg word en de buitenkant knapperig. En lean pockets een soort mix tussen een saucijzen broodje en calzone pizza. Allemaal dingen om zeker aan te raden!!

Hebben afgelopen vrijdag een heel leuk huisfeest gehad waar we met Kaitlin naartoe geweest zijn! Het was een feest van iemand van haar werk (ze werkt bij de sportschool :)) Een zeer geslaagd feestje weer en een heleboel nieuwe en leuke mensen ontmoet! En zoals het dan hoort in Amerika na een feest nog naar de Mac Donalds!

Vandaag ben ik weer naar de voltige geweest en heb heerlijk gevoltigeerd! en besloten dat ik een supergirl kür ga doen dus ook nog eens erg veel lol gehad!

Verder vermaak ik me prima met heerlijk in het zonnetje bij het zwembad liggen! :) Aankomende week wordt is het minimaal 30 graden dus daar gaan we lekker van genieten!!

Ik denk dat ik jullie redelijk heb bijgepraat wat er afgelopen maand allemaal gebeurt is in het heerlijke Amerika!!

Heel veel liefs van mij

P.S. ik zal volgende keer iets eerder weer wat op me blog zetten want het is een flink verhaal geworden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Marcos

Heleen

Actief sinds 23 Dec. 2013
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 7969

Voorgaande reizen:

09 Januari 2014 - 03 Juli 2013

Californië

Landen bezocht: