Fun in America - Reisverslag uit San Marcos, Verenigde Staten van Heleen Brans - WaarBenJij.nu Fun in America - Reisverslag uit San Marcos, Verenigde Staten van Heleen Brans - WaarBenJij.nu

Fun in America

Door: Heleen Brans

Blijf op de hoogte en volg Heleen

30 Maart 2014 | Verenigde Staten, San Marcos

Lieve allemaal,

Hoogste tijd om jullie weer bij te praten want ik heb lekker een weekje vakantie:)) het is springbreak aankomende week. Dit staat in Amerika bekend als de feestweek voor de jongeren. Wij gaan deze week de toerist uithangen en sluiten de week af met een feestje (of althans dat is de planning; p).

We hebben 2 weken terug onze eerste wandeling gemaakt in California. Er zijn een heleboel mooie plekken om te wandelen. We zijn de berg op geklommen in San Marcos waarbij we een ontzettend mooi uitzicht hadden op de omgeving van de school! Waren zo enthousiast aan het wandelen dat we 1 dingetje waren vergeten... En dat heb ik geweten. Ik was zo rood als een kreeft op me schouder.

Verder hebben we nog heerlijk de echte Amerikaanse Nachos gegeten. Dit houdt in: Nachos (chips) met kaas, bruine bonen, guacamole, zure room, salsa saus. Dus al met al 1 ongezonde hap. Ik ben er ook nog steeds niet uit of ik het nou echt heel lekker vind! Maar het is zeker typisch Amerikaans!

We hebben vorig weekend een huisfeestje gehad bij een aantal fransen die een huis gehuurd hadden. Hier zijn we naartoe geweest met Soyeon, Shoko en Maaike. Uiteraard werd er enthousiast bierpong gespeeld. Een spelletje dat hier heel veel gespeeld word bij huisfeestjes.

Woensdag is tegenwoordig een echte pizza dag geworden want dan kunnen we voor 5 dollar vers gebakken pizza halen. Hier maken wij uiteraard dankbaar gebruik van!

We hebben ook de international shop gevonden! Hier hebben ze echte Nederlandse drop, stroopwafels, speculaas, hagelslag, vlokken en kaas! Het was de perfecte timing want had diezelfde dag mijn laatste dropje op gegeten. Dus heb mijn voorraad weer even aangevuld!
Heb deze week ook geprobeerd de echte Hollandse hutspot te maken maar deze smaakte toch anders dan thuis! Mijn kamergenootjes vonden het er maar vies uit zien :P Maar ze hebben het wel geprobeerd en vonden het eigenlijk best wel lekker!

Ben naar een echte basketbalwedstrijd geweest. En niet zomaar 1 maar die van de Lakers. Dit is een van de populairste basketbalclubs in Amerika! Dit was georganiseerd door de school en we gingen dus in een echte gele Amerikaanse schoolbus naar Los Angeles om de Lakers aan te moedigen. Het was echt een mega stadium met een hele leuke sfeer! Helaas hebben ze wel verloren.. maar het was een leuke wedstrijd om naar te kijken!

Afgelopen zaterdag zijn we (Kaitlin, Mady, Maaike en ik) naar Six Flags geweest:)We hebben de echte rollencoasters even uitgeprobeerd! We hebben ons prima vermaakt in het park! Helaas was het wel erg druk en stonden er erg lange wachtrijen voor alle achtbanen.. Maar we hebben de leukste gelukkig allemaal kunnen doen!
Op de terugweg wilden we langs Randy's donuts (de bekendste donut plaats in LA) maar toen we er aankwamen waren ze dicht omdat de donuts op waren :( Dus helaas geen donuts voor ons..

Zondag naar de voltige geweest want er moest geoefend worden omdat we volgende week een wedstrijd hebben.

Begin van de week nog heel erg druk geweest met school om alles op tijd in te leveren! Woensdag was mijn les gecancalled dus ben ik mee geweest met Chantal en haar vriend naar LA om hem weg te brengen naar het vliegveld. Daarna hebben Chantal en ik ons nog even lekker vermaakt in LA en donuts gehaald bij Randy's! En dit was zeker de moeite waard! Een echte aanrader voor iedereen! Daarna zijn we naar Westwood (Deel van LA waar de universiteit is en hele mooie huizen:) ) geweest. Hierna zijn we naar Santa Monica geweest. Hier is een pier in het water met een kermis op de pier! En hebben we de winkels in Santa Monica eventjes geplunderd. Daarna weer terug naar San Marcos gereden en de dag afgesloten met SUSHI :)

Donderdag zijn Maaike en ik naar San Diego geweest en hebben lekker gewinkeld in Fashion valley mall. En daarna hebben we pizza gehaald bij domino’s.

Vrijdag heb ik mijn laatste training voor de wedstrijd gehad en hebben we alles doorgenomen dus dat moet helemaal goed gaan komen zondag! Na de voltige nog even bij Maaike langs geweest en hebben we een aardbeving gevoeld! We zullen maar zeggen voor alles moet wen eerste keer zijn! Het was vooral een erg raar gevoel!!
S avonds zijn we (kaithlin, Mady, Maaike, Amanda en ik) naar SDSU geweest. Dit is de universiteit in San Diego waar veel leuke feestjes worden gegeven. Helaas hadden wij nogal pech omdat we niet hadden nagedacht dat het springbreak was dus er waren nauwelijks feestjes!

Vandaag eventjes mijn was gedaan (begin er eindelijk een beetje aan te wennen dat ik het zelf moet doen :s ) En heerlijk genoten in het zonnetje bij het zwembad.

Ik nu snel me bed in want ik moet morgen om 5 uur opstaan voor de voltige wedstrijd (had gehoopt dat de tijden van de wedstrijden hier iets beter zouden zijn maar helaas....)

Heel veel liefs
Heleen

  • 01 April 2014 - 08:29

    Rianne:

    Haha, fijn dat ook de tijden van de wedstrijden zo vroeg zijn! Afgelopen weekend mocht jouw vereniging hier ook haar kunsten laten zien en het tweede team deed het helemaal niet verkeerd! Was leuk om iedereen weer even te zien :-)

    Hoe ging het in the USA? Nog prijzen mee naar huis genomen?
    Gr. Rianne

  • 05 April 2014 - 23:16

    Heleen Brans:

    Jaa was erg grappig om op dezelfde dag wedstrijd te hebben:) hier stellen de wedstrijden allemaal niet zo veel voor. Hetgeen wat mij het meest opvalt is dat ze hier heel veel in draf doen! En dat ze ontzettend veel verschillende niveaus hebben! Denk we 3 keer zo veel dan in Nederland! Waardoor de kans dat je alleen in een categorie zit heel groot is! Verder zijn er n

  • 05 April 2014 - 23:19

    Heleen Brans:

    Niet zo heel veel deelnemers maar wel veel mensen die 6 keer starten waardoor ze toch een hele dag volg krijgen!! En wat ik het allerleukste was dat hier de voltige echt voor alle leeftijden is!! Er deed een vrouw mee van 62 jaar!! En ze was nog best wel goed!! Dus kan nog heel wat jaartjes voltigeren als ik wil:p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Marcos

Heleen

Actief sinds 23 Dec. 2013
Verslag gelezen: 452
Totaal aantal bezoekers 7966

Voorgaande reizen:

09 Januari 2014 - 03 Juli 2013

Californië

Landen bezocht: