Eerste schooldagen! - Reisverslag uit San Marcos, Verenigde Staten van Heleen Brans - WaarBenJij.nu Eerste schooldagen! - Reisverslag uit San Marcos, Verenigde Staten van Heleen Brans - WaarBenJij.nu

Eerste schooldagen!

Door: Heleen Brans

Blijf op de hoogte en volg Heleen

23 Januari 2014 | Verenigde Staten, San Marcos

Hooi allemaal!

Het is weer eventjes geleden dat ik iets geschreven heb voor jullie dus het werd weer tijd om jullie weer op de hoogte te stellen van mijn activiteiten hier :)

Vorige week woensdag hebben we een bbq gehad met een groep duitsers die op de quad (andere on campus housing) verblijven. Eerst met ze alle boodschappen gedaan en de duitsers eventjes verbluft laten staan dat ik ook duits spreek ;p (dank aan mevrouw prangel!). Erg lekker gegeten en erg gezellig. We zijn er vandaag wel achter gekomen dat alcohol echt niet kan hier! Zelfs niet voor mensen die 21 zijn want het mag niet in de buurt van mensen onder 21 dus dat gaat als je op een campus woont niet echt heel makkelijk. Ze zijn hier erg paronide over alcohol in mijn ogen. Hetzelfde geld trouwens voor roken! Er zijn maar bepaalde plekken waar je mag roken en dus niet gewoon op elke willekeurig plaats als je buiten bent.

Donderdag hebben we nog wat informatie verkegen over klassen en moesten we een formulier invullen waarop stond welke klassen we gingen proberen om bij te wonen. Hier moet je je klassen namelijk crashen en dat houd in dat je de eerste dag dat het vak gegeven wordt je moet opdagen en aan de docent vragen of je het vak mag volgen. Dit formulier invullen was nog niet echt gemakkelijk want je moet dus ook je hele eigen rooster samenstellen maar bij mij overlapte alles. Na 4 uur frustratie toch een prima rooster ingeleverd. De rest van de middag lekker bij het zwembad gelegen en 's avonds met huisgenoten eten gehaald. Heb het echte amerikaanse fastfood ook gehad:p. 's avonds hebben we gekaart met de huisgenoten :)

Zaterdag hebben we de hele dag gewinkeld in escondido met Maaike en huisgenootjes van haar Koreanen en Japaners (de namen van hun zijn te moeilijk voor mij om te kunnen onthouden;p). Ik was hier al eens geweest maar andere nog niet. We hebben ons prima vermaakt hier de hele dag en kwamen rond 9 uur pas weer terug. Ik heb toen een typisch amerikaanse snel klaar maaltijd gehad namelijk een pizza uit de magnetron! was wel erg lekker moet ik heel eerlijk toegeven!

Zondag zijn maaike en ik naar het strand gegaan want we waren 's avonds uitgenodigd voor een bbq bij een aantal duitsers die een strandhuis hadden. We hadden een beetje pech met het weer want het was bewolkter dan de rest van de dagen hier! Maar nog steeds prima :) Bij het strand was een erg mooie pier en we hebben lekker gezont en zijn uiteindelijk naar het huis van de duitsers gelopen. Wat een ontzetend mooi huis is dat zeg! En ze betalen ook nog eens minder dan dat wij hier doen voor een shared room op de campus :s. Hier hebben we de zon onder zien gaan en ze vertelden ons dat ze andere dagen dolfijnen hadden gezien (helaas voor ons vandaag niet...) Heerlijk gegeten en nog wat andere duitsers ontmoet. Daarna zijn we afgezet op het station en weer vertroken naar ons eigen krot (vergeleken met hun huis aan het strand).

Maandag heb ik lekker genoten van mijn laatste vrije dagje. Heb nog wel wat klassen opgezocht maar verder lekker de hele dag aan het zwembad gelegen!. Ben aan het eind van de middag nog even naar de wallmart geweest om een amerikaanse simkaart te krijgen (ik heb nu dus ook een amerikaans nummer, wanneer je deze graag wil hebben laat het me even weten!). Vandaag heb ik ook mijn roommate ontmoet :). Ik deel een kamer samen met haar maar het is echt een heel leuk meisje!!

Dinsdag begon dan het echte leven.. Ik moest mijn courses gaan crashen... Mijn dag begon direct lekker vroeg om 7.30 met psychology. Dit was een erg leuke docent die dit gaf en ook erg gesteld op internationals dus ik heb zonder enig probleem deze klas gekregen :) Dat was nummer 1 nog 3 te gaan om mijn visum te behouden! De 2de les was microeconomie deze had ik samen met Karen (een meisje uit noorwegen). Deze docent was ietsjes minder helaas... maar de onderwerpen spraken me wel erg aan. En voor dit vak hebben we donderdag al een toets!! Dit vak was iets minder gemakkelijk om te crashen maar ik had geluk dat Karen al een mailtje had gestuurd waardoor wij er beiden in kwamen!! Ben na deze les naar de bookstore gegaan waar ik erachter kwam dat het boek voor microeconomie 280 dollar kost!!! Na heel wat stations gehad te hebben kwam ik erachter dat het ook gemakkelijk en veel goedkoper online kunt huren, dus dit scheeld heel wat geld! s middags geleerd voor de toets van donderdag. S avonds hadden we een floor meeting, dus met iedereen die in hetzelfde deel woont als waar wij wonen. Dit stelde niet echt veel voor het was vooral erg grappig en chaotisch. Na de meeting kregen we allemaal lekker een stuk pizza en ik geloof dat de meeste ook alleen daarvoor er waren ;p echte studenten zullen we maar zeggen!!

Woensdag nog een dag met allemaal lessen die ik graag wilde hebben vooral de eerst van de dag. Helaas kwam ik daar aan om 8.30 en stond er met een briefje op de deur dat deze klas gecanceld was... :( Dus toen maar weer terug gegaan naar mijn kamer en er was een pakketje voor mij :) Dus ik heb mijn pakketje opgehaald en het was mijn verjaardagscadeautje van Esli!! Een canvas foto van ons samen :) Deze gaat zeker een mooie plaats krijgen op mijn kamer!! Om 10 uur had ik mijn volgende les en dit was communicatie. Was een erg leuke klas en vooral goede docente! Ook deze heb ik kunnen bemachtigen dus tot zo ver heb ik al 9 units van de 12 dus ik heb nog maar 1 course nodig!! om 4 uur had ik mijn volgende les macroeconomie. Deze klonk minder interessant dan microeconomie maar doordat de docent veel enthousiaster was dan die van microeconomie werd het echt ontzetten leuk! Hij had echt passie voor zijn vak. En ja hoor ook deze klas ben ik binnen gekomen. Het klinkt bijna of het makkelijk is om al de klassen te krijgen. Hierna ook nog een les accountancie gevolgd maar dit vond ik eigenlijk helemaal niks dus denk niet dat ik deze ga volgen aangezien ik maar 4 courses hoef te volgen kan ik deze dus laten vallen.

Ik ben ondertussen uitgehongerd dus ik zeg byebye!! En ik hoop dat jullie weer hebben genoten van mijn verhaaltje!!

Heel veel liefs,
Heleen




  • 23 Januari 2014 - 06:33

    Patty Hulsbergen:

    Zag laatst van die mooie foto's voorbij komen op internet, het ;ijkt me daar prachtig.
    Goed om te horen dat alles zo goed gaat. Geniet ervan.
    En succes met je toets.

  • 01 Februari 2014 - 13:39

    Mirjam:

    Hai,Heleen
    Geniet er inderdaad van van je verhalen,Liefs,Mirjam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Marcos

Heleen

Actief sinds 23 Dec. 2013
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 7970

Voorgaande reizen:

09 Januari 2014 - 03 Juli 2013

Californië

Landen bezocht: