My new home :) - Reisverslag uit San Marcos, Verenigde Staten van Heleen Brans - WaarBenJij.nu My new home :) - Reisverslag uit San Marcos, Verenigde Staten van Heleen Brans - WaarBenJij.nu

My new home :)

Door: Heleen Brans

Blijf op de hoogte en volg Heleen

11 Januari 2014 | Verenigde Staten, San Marcos

Hooooi allemaal,

Ben gister veilig en wel aangekomen in San Marcos. De treinreis was prima, had wel verwacht wat meer mooie uitzichten te hebben op de zee. Alhoewel deze waren er zeker ook wel maar minder dan ik had gedacht. Nadat ik op het station was aangekomen had ik geen idee waar ik naartoe moest maar gelukkig waren er 2 andere studenten die me de weg konden wijzen naar de UVA (university village apartments).

Hier aangekomen heel vriendelijk geholpen en natuurlijk nog weer een heleboel formulieren in moeten vullen (dacht dat ik ze ondertussen allemaal al wel gehad had, maar de amerikanen zijn er echt dol op!). Nadat alle formulieren goed gekeurd waren kreeg ik de sleutels van mijn kamer. En hier moest ik nog meer formulieren invullen om te checken of alles aanwezig was en of het in goede staat was. Het ziet er allemaal erg goed uit! Een keuken, woonkamer, 2 badkamers (met bad :)) en 2 toiletten (foto's volgen nog). Ik heb een shared room, had gehoopt dat het meisje met wie ik een kamer deel of een huisgenootje er zou zijn maar zij hebben allemaal nog vakantie waardoor zij bijna allemaal thuis bij hun familie zijn. Dus ben nu nog alleen in ons appartement.

Nadat ik mijn spulletjes een beetje uitgepakt had ben ik maar eens op zoek gegaan naar een supermarkt zodat ik wat te eten had voor vanavond. De supermarkt is ongeveer 10/15 minutjes lopen vanaf mijn kamer. Eenmaal in de supermarkt beland heb ik werkelijkwaar mijn ogen uitgekeken! Ik dacht dat de albert heijn XL groot was maar deze was echt XXXXXXXXL!! Ik zal eerlijk bekennen dat ik de weg ben kwijgeraakt.... Ik had geen idee meer waar de kassa's zaten en waar de uitgang was! Ik vond het te genant om te vragen dus ben maar zelf op zoek gegaan.

Uiteindelijk de kassa's gevonden en weer teruggelopen naar het appartement. Hier heb ik lekker pasta gekookt voor mijzelf en heb mijn avondje afgesloten met een aflevering van 'Wie is de mol'

Vanochtend wakker geworden met fantastisch nieuws!!!!!! Ik heb namelijk mijn wiskunde examen gehaald!!!! Dit zag ik echt niet aankomen!! Maar met een 5,5 toch net aan gehaald :) Mijn dag kan niet meer stuk!!!!

Ik ga zo naar escondido (dit is een iets groter plaatsje in de buurt) om wat inkopen te doen voor mijn kamer.

Dit was het dan maar weer voor vandaag :)

Liefs Heleen

P.S. Ik heb nu ook mijn adres dus voor degene die deze willen hebben stuur mijn een mailtje, whatsappje of een facebookberichtje.


  • 11 Januari 2014 - 21:25

    Maartje:

    Ahh super om te horen Leen!! En gefeliciteeeeerd!!! Supergoed!
    Nu kan je daar in alle rust lekker gaan nadenken over wat je definitieve keuze zal zijn voor volgend jaar. Ik kijk uit naar je volgende verhaaltje.

    Have fun!! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Marcos

Heleen

Actief sinds 23 Dec. 2013
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 7980

Voorgaande reizen:

09 Januari 2014 - 03 Juli 2013

Californië

Landen bezocht: