Shopping en voltige :) - Reisverslag uit San Marcos, Verenigde Staten van Heleen Brans - WaarBenJij.nu Shopping en voltige :) - Reisverslag uit San Marcos, Verenigde Staten van Heleen Brans - WaarBenJij.nu

Shopping en voltige :)

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Heleen

13 Januari 2014 | Verenigde Staten, San Marcos

Hooi allemaal!!

Gister heb ik eerst lekker een rondje op de campus gelopen en ben ik erachter gekomen dat de campus zelf een eigen politiebureau heeft met politie auto!! Daarna ben ik wezen winkelen in Escondido. Het plan was dat dit in de Walmart zou zijn maar uiteindelijk ben ik totaal ergens anders beland :p Ik dacht namelijk dat het vlak bij Escondido transit station was maar dit was niet het geval en ben uiteindelijk doorgestuurd naar een ander shopping centre. Ik heb echt mijn ogen uitgekeken in deze shopping mall!! Het was echt mega groot en ik had geen idee waar ik zijn moest voor mijn spullen. Ze hebben hier genoeg om leuke kleren te shoppen :) Dus kom zeker nog een keer terug om lekker te shoppen!! Maar ging nu op zoek naar spullen voor in mijn kamer! Ben uiteindelijk goed geslaagd! Heb een heel aantal kleerhangers gekocht, een bureaulamp, een kussen en schampoo ect. Dus alle hoogst nodige spullen zijn binnen. Het gene waar ik me het meest over verbaast heb was een soort van kabelbaanlift voor de winkelwagentjes. Deze baan was naast de roltrap en hier werd je karretje omhoog getrokken zoals dat ook gebeurd bij karretjes van de achtbaan! Zag er zeer bijzonder uit maar het werkte perfect (kon het niet laten om het even te testen ;p).

's Avonds heb ik veel mailcontact gehad met een aantal roommates waarvan een aantal vandaag zouden komen! Dit gaf wel een goed gevoel! Ook contact gehad met de voltige in Powway met de vraag of ik morgen kon komen, dit was geen probleem. Was zeer benieuwd wat er zou gaan gebeuren morgen. Daarna lekker me bedje gegaan!

Weer redelijk vroeg wakker en rustig ontbeten. Ik heb uitgezocht hoe ik het beste naar Powway kon komen (naar de voltige). Dit was een nogal ingewikkelde route maar je moet er wat voor over hebben! Terwijl ik dit allemaal aan het uitzoeken was kwam mijn eerste huisgenootje! Heb even kennis gemaakt met haar, maar ze moest nog een heel aantal dingen halen met haar moeder dus ze was alweer redelijk snel weg! Maar zover ik het nu kan beoordelen een leuk meisje!

Hierna ben ik naar het station gelopen en hier moest ik langer wachten op de sprinter dan gedacht want het had een ander reisschema op zondagen.. Maar hierdoor wel 2 duitse jongens ontmoet die hier ook zijn als exchange students en er zodoende achter gekomen dat ik morgen ook al wel iets van een introductie heb! Dus ga denk ik morgen toch maar even op onderzoek uit hoe dat zit!
Heb daarna mijn weg vervolgt naar de voltige... Helaas ben ik na de trein en 2 bussen gestand.. Want de bus die ik eigenlijk had moeten nemen reed niet... Heb contact op genomen met de coach en zij heeft me opgepikt van het busstation!

Eenmaal aangekomen op de farm een korte rondleiding gehad. Hetgene wat me direct opviel was dat ze niet echt stallen hebben maar meer een soort van opgedeelde stukjes land. Daarna zijn we begonnen met een aantal dingen voor de voltige voor te bereiden zoals de kunstpaarden klaar zetten (dit was alleen een kwestie van het zijl eraf halen :) Ik zeg goed idee voor thuis;p ) en wat matten klaar leggen. De ander meiden kwamen ook al snel. Heb kennis met hun gemaakt en daarna zijn we begonnen met de voltige les. Het was erg raar want zij rennen dus niet warm maar beginnen direct met rekken enzo! Nadat we een beetje losgewerkt hadden hebben we nog wat oefeningen gedaan met rennen en samenwerken. Hierna hebben we plicht op het kunstpaard gedaan. Bonnie (degene die de paarden longeerd) zadelde het paard op en daarna konden we direct op het paard waarover ik met het meest heb verbaast! Het paard werd helemaal niet losgewerkt maar we begonnen direct!! Zij vertelde mij dat ze dit altijd deden!!! Ze doen hier erg veel in draf wat voor mij natuurlijk nieuw is maar het ging eigenlijk verbazingwekkend goed :) Ook heb ik de plicht in galop gedaan maar dit was vooral voor het paard want ze doen niet veel in galop waardoor het paard er ook niet aan gewend is. Dit wilden ze graag verbeteren maar dit was erg lastig omdat geen van hun voltigeurs veel in galop gedaan hebben. Het niveau is wel ietsje lager maar iedereen is super leuk en heel erg gemotiveerd! Heb echt een super dag gehad!! Hoop dat ik nog vaker kan gaan voltigeren, moet alleen even een oplossing vinden hoe ik daar kan komen...

Na de training zijn we met de coach en de longeur nog wat gaan drinken in de Starbugs en daarna heeft Sara(de coach) me terug gebracht naar de campus.

Daarna heb ik wat eten klaar gemaakt en nog een ander huisgenootje en haar vrienden ontmoet! Haar vriendinnen blijven een paar daagjes hier (omdat het voor hun natuurlijk nog vakantie is!) Heb heel gezellig met hun geklets en iedereen wil echt vanalles weten over Nederland :)

Mijn verhaal is veel langer geworden dan geplant maar hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen!! Heel veel liefs en kussjes van mij!

  • 13 Januari 2014 - 07:53

    Tessa:

    Waahhh heleen dit is zoooooleuk om te lezen!! Ik heb tot nu toe alles al gelezen en ga het goed goed bijhouden, echt super leuk om te lezen, ook dat van de voltige!!
    Dikke kus en knuffel!! En van olaf krijg je een kopstoot en ook een knuffel :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Marcos

Heleen

Actief sinds 23 Dec. 2013
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 7965

Voorgaande reizen:

09 Januari 2014 - 03 Juli 2013

Californië

Landen bezocht: