Introduction - Reisverslag uit San Marcos, Verenigde Staten van Heleen Brans - WaarBenJij.nu Introduction - Reisverslag uit San Marcos, Verenigde Staten van Heleen Brans - WaarBenJij.nu

Introduction

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Heleen

15 Januari 2014 | Verenigde Staten, San Marcos

hooi allemaal!!

Allereerst echt heel erg bedankt voor alle leuke reacties over mijn reisverslagen :) Dit doet me echt goed! Omdat er nu nog zo veel nieuw is en zo veel om te vertellen krijgen jullie nu heel vaak een update, ik denk dat als het gewone schoolleven gaat beginnen dat het dan wat saaier wordt ;p

Gister heb ik mijn eerste introductie dag gehad, waarvoor ik trouwens de twee duitse jongens erg mag bedanken want anders had ik helemaal niet geweten dat de introductie dan al begon! Maar dat terzijde. Iedereen moest zich melden eigenlijk met paspoort en al de andere formulieren maar deze had ik natuurlijk niet meegenomen omdat ik daar niks van af wist. Dit was gelukkig niet een groot probeem deze mocht ik later de dag nog wel komen brengen. We kregen een welkomspraatje en wat algemene informatie wat we zeker wel en wat we zeker niet moesten doen! Dit stelde eigenlijk niet zo veel voor het was meer ook een bespreking wat er de rest van de week zou gaan gebeuren. Ik heb Maaike ontmoet, het ander Nederlandse meisje die ook een semester volgt in San Marcos ontmoet :) Hierna hebben we een rondleiding gehad over de campus en ik kan jullie vertellen dat is echt groot!

Na de rondleiding hebben we gelunched en toen moesten er nog veel meer papieren getekend worden. Zoals: agreement over foto's en publicaties, gezondheidsverklaring en ga zo maar verder. Na al het papierwerk konden we gaan en zijn Maaike en ik naar de Wallmart gegaan om een aantal dingen voor haar kamer te kopen en ik nog wat aanvullingen voor mijn kamer. Waaronder ook een doos tissues want ik ben echt snip verkouden, ik dacht dat dat hier niet kon maar het is hier 's avonds nog vrij fris.. Maaike en ik hebben 's avonds bij mij gegeten en hebben de amerikaanse macaronie met kaas gegeten maar dit was niet echt een succes... Heb daarna nog even met mijn roommates tv gekeken en ben daarna lekker me bedje in gegaan want moest vandaag weer vroeg op..

Om 8 uur opgestaan voor de tweede introductiedag. We hebben als eerste uitleg gehad over de computers en de inlog codes en daarna over wat we waar kunnen vinden. Het zit nogal ingewikkeld in elkaar. Het was wel een erg mooi lokaal, de computers kon je uit de tafel omhoog trekken :) Wat ik ook echt heel erg slim vond was dat de docent die voor de klas staat alles kan zien wat alle leerlingen doen, dus facebooken onder de les zit er niet in!

Na de uitleg over de computers en dergelijke kregen we immigration information. Dit stelde vrij weinig voor en kwam er eigenlijk op neer dat je je paspoort en I-20 formulieren (een soort schoolformulier) niet kwijt mag raken en dat je maar heeel erg weinig klassen mag missen want anders wordt je visum ingetrokken... Hierna hadden we een pauze van 3 uur dus zijn Maaike en ik naar de supermarkt gegaan om een broodje te halen en wat voor het avondeten.

Om half 3 begon de laatste info sessie van vandaag en dit ging over de health insurance. Voornamelijk of deze goed gekeurd was door the international office (gelukkig was die van mij goedgekeurd!). En verder het verschil tussen emerency en non emerency. Na een half uurtje waren we al weer klaar. Ik ben even met Maaike mee gegaan naar haar appartement aan de overkant van de straat genaamd the Quad. Hier heb ik haar roommates ontmoet, dit waren voornamelijk koreanen! We hebben gezellig met ze gekletst :) En ben ik erachter gekomen dat ik in een small shared room ben geplaatst en niet in een large shared room zoals ik had aangegeven en waarvoor ik ook betaald heb! Dus ik ben dit eens gaan uitzoeken en dit was inderdaad het geval, maar er waren geen large shared rooms meer over. Hiervoor krijg ik wel geld terug maar pas aan het eind van het semester als ik alles netjes heb achtergelaten.

Vanavond zijn we uitgenodigd voor een BBQ door de Duitse jongens :) Dus ik ga er nu ook vandoor en hoop dat jullie weer genoten hebben van mijn weer veel langere verhaal dan ik gepland had ;p

Heel veel liefss van mij!







  • 15 Januari 2014 - 10:57

    Jolanda Koekoek:

    Hee hoi Heleen!

    Ik belde naar je huis om je even een hele fijne tijd toe wensen, was je al weg. Ik kreeg van je moeder deze link, dan kan ik af en toe even mee spieken en je alsnog een hele fijne en te gekke tijd toewensen. Geniet er van!!!!!

  • 15 Januari 2014 - 12:33

    Ineke:

    Hee Heleen,
    Klinkt goed allemaal! En gefeliciteerd met het halen van je wiskunde!
    Leuk dat je al zoveel mensen hebt ontmoet. Je hebt het er maar druk mee: veel nieuwe kennissen, inrichten van je kamer en introductie. Wanneer beginnen de lessen? En welke vakken ga je volgen? Hoe gaat het met je Engels? Groetjes uit Amsterdam!

  • 15 Januari 2014 - 22:54

    Sas:

    Lieverd! Je hebt het bloggen lekker onder de knie zeg, dus jij bedankt voor alle leuke verhalen! Zo voelt het net of wij ook een beetje in San Marcos zijn, helaas zonder dat mooie weer hè kris. Small, large, Walmart, bbq's; jep je zit zeker in Amerika. Geniet ervan leen, tot je volgende verslag! Kus

  • 20 Januari 2014 - 12:08

    Leny:

    heeeeeey,

    super te horen dat het allemaal zo goed gaat in Amerika!!
    en wiskunde gehaald !!!!!!!!!!!!!!
    ben heel benieuwd hoe je appartement eruit ziet ! ( FOTO'S ) :)


    xx

    ps have fun !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Marcos

Heleen

Actief sinds 23 Dec. 2013
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 7981

Voorgaande reizen:

09 Januari 2014 - 03 Juli 2013

Californië

Landen bezocht: